Sanatate prin alimentatie

24.09.2013
SĂNĂTATE PRIN ALIMENTAŢIE
Gabriel Ilăşoaia

Să presupunem că pentru un motiv sau altul suntem lipsiţi de mâncare câteva zile şi suntem prea slabi, chiar şi pentru a ne mişca. Putem fi săraci sau bogaţi, dar nimic din ceea ce ştim sau posedăm, nu poate egala fructul sau bucata de pâine ce o punem în gură.

…o îmbucătură şi reînviem!

O simplă îmbucătură e tot ce este necesar pentru a face forţele şi mecanismele întregului nostru sistem să înceapă a funcţiona din nou.

Există anumite elemente în alimente care redau sănătatea şi vigoarea, mai eficiente decât orice gând, emoţie sau putere a voinţei, dar, nu ne dăm seama de acest lucru.

Hrana are o mică importanţă pentru noi, în afară de a fi un mijloc de a ne satisface instinctele şi nu vedem efectele emoţionale sau intelectuale pe care le are asupra noastră.

Totuşi, mâncarea e cea care face posibil să pună în mişcare tot ceea ce întreprindem, să vorbim, să simtim, să gândim, etc..

Oamenii încă din vechime, au acordat o importanţă majoră nutriţiei, au descoperit că alimentele sunt concepute şi pregătite în laboratoarele divine ale naturii cu infinita ei înţelepciune şi că, ele conţin elemente magice care fac posibil ca omul să aibă revelaţii. Ei ştiau că sunt necesare crearea anumitor condiţii înainte de a beneficia de alimente.

Oamenii sunt instinctivi în ceea ce priveşte mâncatul, ca şi animalele, şi nu au noţiunea de beneficiu spiritual ce poate deriva din a mânca într-un anumit mod; de fapt ei nu ştiu să manânce.

Să observăm cât de mecanic am ajuns să mâncăm: înghiţim fără să mestecăm şi lăsăm tot felul de idei haotice şi sentimente să se amestece cu procesul de digestie, secreţie si eliminare a toxinelor.

Şi apoi ne mirăm de ce ne îmbolnăvim! Este datorită modului nostru de a mânca!

În familie, toţi suntem ocupaţi, să citim, să privim la TV, să muncim până ne aşezăm la masă şi atunci începem să discutăm, să povestim, să ne certăm, ş.a.m.d.. O masă luată în asemenea condiţii ne face să nu mai dorim altceva după aceea decât să dormim. Suntem atât de îngreunaţi încât rămânem fără pic de entuziasm. Dacă vom mânca corect, ne vom simţi în formă, lucizi şi gata de lucru după fiecare masă.

 
I.    Cum ar trebui să mâncăm?

Mai întâi, trebuie să pregătim cele mai bune condiţii posibile pentru a beneficia de elementele pe care Natura le-a creat. Apoi începem prin a ne reculege rămânând tăcuţi, mulţumind Creatorului pentru cele puse pe masă.

Masa se serveşte în linişte!

Prima îmbucatură e cea mai importantă (cel mai important moment al oricărei acţiuni este primul pas), pentru că ea semnalizează eliberarea forţelor care, odată eliberate, nu se opresc, ci continuă pâna la capăt.

Dacă începi într-o stare de armonie, orice vei face va fi armonios până la capăt!

Mâncăm încet şi mestecăm bine, nu doar de dragul digestiei, ci, pentru că gura este un laborator spiritual care absoarbe energiile eterice, subtile înainte de a transmite părţile grosiere spre stomac. Gura este pentru planurile subtile un instrument foarte perfecţionat cu glande pe şi sub limbă care captează particule eterice, ceea ce explică de ce putem fi complet refăcuţi şi bine dispuşi, când suntem slăbiţi de foame, după prima îmbucătură înainte ca ea să aibă timp să ajungă în stomac. Gura absoarbe energia şi o trimite la sistemul nervos înainte ca alimentele mai puţin subtile să poată ajunge la stomac. Stomacul este pentru planul fizic

Să nu ne surprindă atunci când  auzim că elemente eterice pot fi extrase din alimente.

Fructul, de exemplu, este alcătuit din materie solidă, lichidă, gazoasă şi eterică.
Suntem constienţi de substanţa solidă şi lichidă a fructelor, dar mai puţin suntem conştienţi de aroma subtilă care aparţine zonei aerului.

Nimeni nu acordă nici cea mai mică atenţie părţii eterice, care are de a face cu culoarea şi mai ales cu viaţa fructului, aceasta fiind cea mai importantă parte dintre toate.

Această parte eterică ne hrăneşte corpul mult mai subtil.

Omul pe lângă corpul său fizic, mai are şi altele, mai subtile (eteric, astral, mental, cauzal, care sunt sediile funcţiilor fizice şi spirituale) motiv pentru care ar trebui să fie hrănite în egală măsură şi să nu le lăsăm să „flămânzească”.

Noi ştim cu aproximaţie ce să dăm corpului fizic, dar nu ştim ce să dăm corpului eteric (vital), astral (emoţional) şi mental. Este de ajutor pentru corpul fizic să masticăm bine, dar pentru corpul eteric e nevoie să adăugăm ceva în plus: respiraţia.

La fel cum o briză animă flacăra (suflaţi pe o scânteie pentru a aprinde focul), astfel, respirând profund în timpul mesei ajută la combustie (ardere). Digestia, respiraţia şi meditaţia sunt forme de combustie, singura diferenţă fiind, gradul de căldură emis şi puritatea substanţei.

Dacă încetăm să mâncăm din când în când şi răsuflăm profund, arderea ce are loc, permite corpului eteric să extragă particulele subtile din mâncarea de care avem nevoie şi cum corpul eteric este centrul vitalităţii, memoriei şi sensibilităţii, e spre avantajul nostru, să avem grijă să fie alimentat.

Corpul astral este hrănit cu o substanţă chiar mai subtilă decât particulele eterice: emoţii şi sentimente.

Dacă ne concentrăm  asupra hranei, în timpul mesei, cu dragoste, corpul nostru astral va extrage din ea părţile preţioase de care are nevoie şi ne vom simţi fericiţi şi împăcaţi - trăind în „armonie cu natura". Acest sentiment s-a pierdut în decursul anilor, oamenii ne mai având acea atitudine protectoare, lipsind în mare măsură dragostea acestora faţă de obiecte, copaci, munţi, stele, etc..Suntem  prea ocupaţi de noi înşine şi chiar ne simţim ameninţaţi de foarte multe ori de  natură.

De fapt aceasta nu ne ameninţă, sentimentul de a fi abandonat de Mama Natură vine din faptul că nu ne hrănim corpul astral!

Corpul astral hrănit corespunzător, trezeşte în interiorul nostru un sentiment minunat de bunăstare care ne face să fim generoşi şi toleranţi şi dacă intervin  probleme în viaţa noastră de zi cu zi, le rezolvăm cu tact şi întelegere, învăţând totodată să facem şi concesii. Pentru a alimenta corpul mental, este bine să ne concentrăm cu ochii închişi asupra mâncarii; mâncarea pentru noi este o manifestare a lui Dumnezeu.

Să încercăm totodată să vedem toate aspectele din alimente: de unde vine, ce conţine, ce calităţi au, ce entităţi au îngrijit-o, pentru că există fiinţe invizibile care au grijă de plante şi de copaci. Mintea noastră trebuie să fie preocupată de aceste lucruri, în timp ce organismul va extrage elementele necesare din hrană, lucruri care sunt ceva mai subtile decât cele necesare corpului astral. O masă luată astfel ne lasă cu o înţelegere pe care nu o putem avea la început, putem vedea toate lucrurile mai clar şi putem avea performanţe mentale considerabile.

Majoritatea oamenilor îşi imaginează că doar prin lectură, studiu şi meditatie îşi dezvoltă capacităţile intelectuale ... NU !...deşi studiul şi meditaţia sunt cu siguranţă indispensabile, ele singure nu sunt suficiente.

Corpul mental trebuie să fie hrănit cu anumite elemente în timpul meselor, pentru a fi puternic şi rezistent, pentru a face eforturi prelungite.

Trebuie să înţelegem că, corpul astral este cel care susţine emoţiile iar corpul mental va susţine mintea, gândirea.
Aceste două corpuri (astral şi mental) trebuie să fie hrănite corespunzător înainte de a ne aştepta să avem o viaţă echilibrată.

Pe lângă corpurile: fizic, eteric, astral, mental, omul are şi un alt corp; corpul sufletului şi al spiritului, corp care trebuie să fie şi el hrănit.

Hrana sufletului şi a spiritului este sentimentul de gratitudine faţă de Dumnezeu.

Gratitudinea este, de asemenea, pe cale de dispariţie din existenţa umană, cu toate că aceasta deschide uşile spirituale spre toate binecuvântarile.

… totul devine clar, vedem, simţim, trăim!

Gratitudinea transformă materia grosieră în lumină şi veselie.

Să învăţăm să fim recunoscători.

Când ne hrănim cele trei corpuri superioare, particulele subtile desprinse sunt distribuite în creier, la plexul solar şi la toate celelalte organe. Dacă ne vom da seama că avem şi alte necesităţi superioare, că există lucruri de o natură infinit superioară pentru noi, atunci se va deschide poarta spre posibilităţi mult mai mari decât cele pe care le avem în prezent.

Când am terminat de mâncat, nu trebuie să ne întoarcem la dispute sau muncă, nici să ne întindem, rămânând liniştiţi un moment şi respirând profund, energiile ce le-am acumulat vor fi distribuite în tot sistemul şi atunci vom fi gata să efectuăm orice muncă.

Să nu  uităm, începutul este cel mai important moment în toată activitatea!

 
II.    Ce este Trofologia?

Trofologia - este arta combinării alimentelor pe principii sănătoase.

Regimul alimentar al unui om trebuie să fie echilibrat din punct de vedere al energiilor Yin-Yang şi armonizat cu anotimpul şi cu starea de sănătate.


Medicina Tradiţională Chineză ne învaţă cum să beneficiem de armonia celor 4 (patru) Energii cât şi ale celor 5 (cinci) Arome.

1.    Cele 4 (patru) energii sunt: fierbinte, cald, răcoros şi rece.
Alimentele din categoriile fierbinte şi cald sunt stimulatoare pentru organism, generatoare de căldură şi sunt de tip Yang.
Sunt recomandate iarna şi în cazul bolilor "reci": frisoane, oboseală, anemie.

Ex: carnea de vită, pui, oaie, ardeiul iute.
Alimentele racoroase şi reci calmează organismul, sunt răcoritoare şi sunt de tip Yin.

Sunt recomandate mai ales vara şi în timpul bolilor "fierbinţi": febră, hipertensiune.
Ex: pepene verde, varză, pere, dovlecel, lămâie, etc.

2.    Cele 5 (cinci)- Arome sunt asociate celor  5 (cinci) Elemente
Pământ – foc – lemn - metal – apă: fiecare din ele prezintă o afinitate pentru un anumit organ, sau mai exact unei perechi Yin/Yang după cum urmează:

AROME      ELEMENT   


DULCE PĂMÂNT Afinitate pentru pancreas şi stomac
AMAR FOC Afinitate pentru inimă şi intestin subţire
ACRU LEMN Afinitate pentru ficat şi vezica biliară
IUTE METAL Afinitate pentru plămâni şi intestin gros
SĂRAT APĂ Afinitate pentru rinichi şi vezica urinară


III.    Cum să combinăm corect alimentele?

Combinaţii alimentare neadecvate

COMBINAŢII    EXEMPLE

 

Proteine+proteine
Carne cu ouă, carne cu lapte, peşte cu brânză
Proteine+acizi
Carne cu fructe/sucuri acidulate, carne cu sosuri pe bază de oţet
Proteine+grăsimi
Carne grasă/carne slabă prăjită în grăsime animală
Proteine+zaharuri
Lapte cu zaharuri, carne cu sosuri dulci, brânză cu fructe dulci
Proteine+amidon
Carne cu cartofi/pâine/paste, ouă cu pâine, lapte cu cereale, orez cu lapte
Amidon+acizi
Cereale cu suc de fructe acide (portocale), orez cu sos acru, paste cu sos de roşii
Amidon+zaharuri
Cereale îndulcite, prăjituri-mai ales cu glazură, pâine cu miere sau dulceaţă


Cu cât dieta dumneavoastră este compusă din mâncaruri de origine vegetală, cu atât ve-ţi fi mai sănătos.
 

Consumul de produse de origine animală (carne, ouă, lactate) este relaţionat cu apariţia bolilor degenerative.

Laptele favorizează dezvoltarea cancerului.

Cercetătorii au observat o legătură între acestea şi după cum susţin ei, poţi stopa înmulţirea celulelor cancerigene prin micşorarea dozelor de cazeină, proteina principală din laptele de vacă.

Alimentaţia săracă este mai periculoasă decât produsele cancerigene. Chiar dacă evitaţi produsele din supermarketuri cu multe E-uri, puteţi fi mai expuşi în faţa bolilor cronice dacă nu vă hrăneţi cum trebuie. Iar asta pentru că mâncarea pe care o consumaţi zi de zi interacţionează cu substanţele cancerigene, făcându-le mai mult sau mai puţin periculoase.

Proteinele de origine animală sporesc riscul apariţiei cancerului, pe când cele de origine vegetală vă protejează de această boală. Înlocuiţi-le cu fasole, mei, nuci, migdale, broccoli - toate fiind surse excelente de proteine.

În China, în zonele în care oamenii mănâncă produse de origine animală în cantităţi mai mari, au cele mai mari rate de cancer, boli cardiace şi alte boli degenerative. Iar diferenţele faţă de zonele în care se mănâncă mai multe legume sunt foarte mari. De exemplu, în zonele în care se mănâncă mai multă carne, bărbaţii au un risc de 435 ori mai mare de a face cancer la esofag, iar femeile au riscuri sporite de a face cancer mamar.

Chinezii mănâncă puţine lactate şi puţine produse bogate în calciu. Cu toate acestea, ei suferă mult mai puţin de osteoporoza decat vesticii.

Explicaţia?

Proteinele de origine animală consumate în exces duc la eliminarea calciului din corp. Carbohidraţii nu sunt duşmanii dvs!... Da, cei procesaţi sunt periculoşi!

Însă plantele sunt pline de carbohidraţi sănătoşi.

Cerealele integrale, fasolea, lintea, fructele şi legumele, cartofii sunt recomandate pentru sănătatea pe termen lung.

Nu trebuie să vă planificăţi alimentaţia de zi cu zi pentru a vă rezolva o problemă de sănătate anume.

Daca mâncaţi sănătos, dupa principiile Trofologiei, alimentele pe care le consumaţi fac bine întregului corp şi vor face organismul dumneavoastră să funcţioneze mult mai bine.

Ele vă vor feri şi de diabet, obezitate, boli autoimune, vă vor îmbunătăţi sănătatea oaselor, a rinichilor şi a ochilor.