Eden Line

Coş:


Total: 0,00 RON COMANDÃ

0

Anemia: simptome, cauze, tratament

11-06-2020

Anemia: simptome, cauze, tratament

 

 

 

 

 

Lipsa de energie îți strică adesea buna dispoziție? Simți un ușor disconfort fizic care îți accentuează oboseala de la o zi la alta?

 

Dacă te confrunți cu această stare, un control medical este prima soluție spre care trebuie să te îndrepți. Una dintre cauzele ascunse ar putea fi instalarea anemiei în organism, afecțiune pentru care nu trebuie să te îngrijorezi, dar nici să o ignori.

 

De cele mai multe ori, organismul nostru poate fi echilibrat printr-o alimentație sănătoasă, secondată de suplimentele nutritive adecvate.

 

Iată tot ce trebuie să știi despre anemie și cum îți poți îmbunătăți alimentația pentru a combate această afecțiune!

 

Ce este anemia?

 

Înainte de a suspecta că anemia este cauza principală a lipsei tale de energie, este bine să înțelegi ce înseamnă această afecțiune și care sunt implicațiile ei.

 

Din punct de vedere medical, anemia se manifestă prin deficitul de globule roșii, cunoscute și ca eritrocite. Eritrocitele sunt celulele cu o importanță majoră pentru organismul uman, rolul lor fiind transportarea oxigenului către organe.

 

Globulele roșii conțin și hemoglobină, o proteină bogată în fier, responsabilă pentru culoarea roșie a sângelui. În funcție de cantitatea de hemoglobină din globulele roșii, organismul se poate confrunta cu o anemie ușoară sau severă.

 

Dacă hemoglobina are o valoare mai mică de 12 g/dl la femei și 13 g/dl la bărbați, atunci anemia poate fi cauza disconfortului tău fizic și a lipsei de productivitate în viața cotidiană.

 

Alături de leucocite (globulele albe) și trombocite, eritrocitele sunt esențiale pentru funcționarea normală a organismului.

 

Factorii de risc în caz de anemie

 

Există anumiți factori de risc de care este bine să fii conștient pentru a putea evita instalarea anemiei în organismul tău. Primul pe listă se referă la o alimentație săracă în vitamine și minerale. Deficitul de fier și de vitamina B 12 pot determina apariția anemiei.

 

Este necesar să renunți la tutun și alcool pentru că acestea împiedică absorbția unor nutrienți, cum ar fi vitamina C.

 

Tulburările digestive pot fi o altă cauză a anemiei. În această situație, absorbția nutrienților la nivelul intestinului subțire este afectată, iar riscul de anemie crește în timp.

 

Se știe că menstruația este o cauză comună a deficitului de globule roșii din organism, cât și a carenței de fier. De asemenea, femeile însărcinate sunt expuse la anemie dacă  nu își asigură în această perioadă delicată necesarul de fier și acid folic.

 

Vârsta este un alt factor de risc, imposibil de controlat. Persoanele de peste 65 de ani sunt mai expuse riscului de anemie.

 

Anemia poate fi și o cauză a altor boli cronice: diabet, insuficiență renală, cancer. Din acest motiv, este esențial să nu tai de pe listă controalele regulate la medic pentru a-ți monitoriza responsabil starea de sănătate.

 

Simptomele anemiei

 

Dacă  în ultimul timp te confrunți cu următoarele simptome, atunci vizita la medic nu mai trebuie amânată.

 

Iată cele mai comune simptome în caz de anemie!

·        cefalee/ dureri de cap frecvente;

·        amețeală sau stări de confuzie;

·        durere în piept;

·        aritmie/ palpitații;

·        piele palidă;

·        dificultăți în respirație;

·        mâini și picioare reci.

 

Scurt ghid alimentar pentru combaterea anemiei

 

Un prim pas în combaterea anemiei este adoptarea unei alimentații sănătoase, bogată în nutrienți. Din fericire, opțiunile alimentare pe care le ai sunt variate și delicioase.

 

Începe prin a include în alimentația ta mai multe fructe și legume proaspete. Orientează-te mai ales spre legumele care îți pot furniza cantitatea de fier necesară organismului. Printre acestea se numără spanacul, varza sau sfecla. Foarte bogate în fier sunt și frunzele unor legume ca broccoli, gulia, varza de Bruxelles, conopida.

 

Nu uita că organismul tău are nevoie și de acid folic. De aceea, ar fi bine să consumi fasole boabe și citrice. Alături de căpșune și de ardeii grași, citricele asigură necesarul de vitamina C organismului tău.

 

În categoria fructelor recomandate intră și oleaginoasele. Include în alimentația ta nuci, alune, caju, fistic, semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui, semințe de cânepă sau de in.

 

Carnea își are și ea locul în ghidul tău alimentar pentru combaterea anemiei. Poți consuma fără griji carne de miel sau carne de pasăre, fierte sau preparate la cuptor. Datorită conținutului de fier, carnea albă reprezintă de asemenea o alegere sănătoasă.

 

Ce suplimente nutritive te scapă de anemie?

 

Efectele benefice ale alimentației sănătoase pot fi remarcate mai rapid dacă îi aduci și alte completări, cum ar fi suplimentele nutritive.

 

O alegere inspirată este Cordyceps Sinensis, supliment care valorifică proprietățile curative ale ciupercii tibetane, bogată în vitamina C și E, beta-caroten și seleniu. Beneficiile Cordyceps Sinensis asupra sănătății sunt multiple.

 

Pe lângă combaterea anemiei și a oboselii cronice, Cordyceps reușește să amelioreze următoarele afecțiuni:

·  afecțiuni ale sistemului respirator: bronșita, pneumonia, tuberculoza, emfizemul pulmonar;

·        afecțiuni ale ficatului: ciroza și hepatita;

·        afecțiuni ale sistemului cardiovascular: infarctul miocradic;

·        afecțiuni ale sângelui: anemii, leucemii, hemoragii;

·        afecțiuni imunitare.

 

Alături de Cordyceps Sinensis, bucură-te și de beneficiile spirulinei naturale. Spirulina tablete de la Eden Line valorifică proprietățile terapeutice ale algei verde-albastră, culeasă tocmai din lacul Chinhai, situat în Asia.

 

Spirulina tablete este un real succes în combaterea anemiei, reușind să îți îmbunătățească starea de sănătate chiar și atunci când organismul este amenințat de boli mult mai grave.

 

Iată câteva afecțiuni pe care spirulina le ține la distanță de organismul tău:

·        diabetul zaharat;

·        insuficiența renală;

·        obezitatea;

·        rinita alergică;

·        hipertensiunea arterială;

·        glaucomul;

·        cataracta.

 

Descoperă mai multe despre proprietățile și beneficiile spirulinei asupra sănătății tale!

 

Sperăm că sfaturile noastre te vor ajuta să te protejezi de anemie și că vei face un pas important în menținerea stării tale de bine.

 

Până data viitoare, multă sănătate ție și tuturor celor dragi!